FOOD

Pyszne bezglutenowe racuchy z 3 składników! Dzieci je uwielbiają.

wegańskie racuchy

Alergicy ze specjalnymi wymaganiami żywieniowymi mają w życiu trochę pod górkę. Zwłaszcza, kiedy wśród zabronionych produktów znajdują się mleko i jaja, a rodzina na co dzień nie stroni od nabiału. Wszystkie racuchy, naleśniki, pączki i słodkości z naszego dzieciństwa poszły w niepamięć. Teraz w tego typu potrawach maksymalnie wykorzystujemy potencjał matki natury.

 

Dlaczego wegańskie racuchy bezglutenowe? 

  1. Po pierwsze, jak wspomniałam, alergia na jaja i białko mleka krowiego.
  2. Po drugie smak – przyzwyczailiśmy się już zarówno do charakterystycznego smaku mleka (napoju) kokosowego, jak i słodzenia produktami, które są naturalnie słodkie.
  3. Po trzecie i ostatnie, wartości odżywcze. Mleko roślinne nie ustępuje w żaden sposób krowiemu, do tego owoce i królowa kasz: kasza jaglana.

Składniki na wegańskie racuchy:

  1. 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej.
  2. 1 szklanka mleka roślinnego.
  3. 2 banany

Wegańskie racuchy – przygotowanie:

  1. Kaszę prażymy na suchej patelni na złoty kolor (uważaj, żeby się nie spaliła). Następnie gotujemy ją w wodzie bez dodatku soli.
  2. Ugotowaną i dobrze odsączoną, schłodzoną kaszę zalewamy mlekiem roślinnym i zostawiamy na 10-15 minut.
  3. Dodajemy dwa banany rozgniecione widelcem.
  4. Jeśli jest taka potrzeba (za rzadkie ciasto) można je zagęścić mąką kukurydzianą – do uzyskania odpowiedniej konsystencji. 

Zaletą tak przygotowanych racuchów jest smak – najczęściej używam mleka kokosowego, więc gotowe racuchy to połączenie smaku kokosa z bananami. Jeśli boisz się, że racuchy bez jajka nie wyjdą, możesz jajo zastąpić siemieniem lnianym. Wystarczy 1,5 łyżki siemienia zalać 1/3 szklanki gorącej wody i kiedy siemię spęcznieje, dodać do ciasta.

Najlepiej piec na ptelni ceramicznej z powłoką zapobiegającą przywieraniu, używając oleju o wysokiej temperaturze dymienia, czyli np. oleju kokosowego.

Gotowe wegańskie racuchy są wystarczająco słodkie, smakują dzieciom i doskonale sprawdzają się kiedy nie ma pomysłu na smaczny deser albo śniadanie na ciepło. Kaszę jaglaną, która jest naturalnym antybiotykiem, warto włączać do diety zarówno w okresie zimowym, jak i latem.

Inne przepisy, które mogą Ci się spodobać:

  1. drożdżówki z makiem
  2. ciasteczka dyniowe z 3 składników
  3. placki z kaszy manny

wegańskie racuchy

 

Dziękuję, że tu jesteś. Jeśli podobał Ci się ten przepis, udostępnij go swoim znajomym i zostań ze mną na dłużej na fanpage’u SIMPLYANNA

 


8
Dodaj komentarz

avatar
6 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Anna Bartnik | simplyanna.plAgata A. KalinowskaBarbara Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subskrypcja  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
trackback

[…] Inne przepisy, które mogą Cię zainteresować: WEGAŃSKIE RACUCHY BEZ GLUTENU, NABIAŁU i CUKRU […]

Barbara
Gość
Barbara

Czy opcja smażenia jest jedyną ? Nie mogę smażonego że względów zdrowotnych i zastanawiam się nad upieczeniem racuchów w piekarniku. Co Pani o tym sądzi ?

Anna Bartnik | simplyanna.pl
Gość

Przyznam, że nie próbowałam, ale w większości przypadków pieczone racuchy wychodzą. Warto spróbować, w razie czego będzie pieczona kasza z bananem 🙂

Agata A. Kalinowska
Gość
Agata A. Kalinowska

co zamiast banana? uczulenie na latex….

Anna Bartnik | simplyanna.pl
Gość

A jajka możesz? Banan w połączeniu z kaszą dobrze “zlepia” całość. Jeśli możesz jajka lub jajko zastąpić siemieniem lnianym, wtedy jabłko by pasowało.

trackback

[…] wegańskie racuchy […]

trackback

[…] wegańskie racuchy […]

trackback

[…] Wegańskie racuchy dla dzieci. […]