DZIECKO

RWF – AXKID DUOFIX (9-25kg). Czy warto i dla kogo będzie odpowiedni?


Nie ma co się rozpisywać tytułem wstępu, przy fotelikach warto od razu przejść do konkretu. Wiadomo co w fotelikach jest najważniejsze – bezpieczeństwo. Nie ma innej miary świadczącej o jakości fotelika samochodowego dla malucha. Mam nadzieję, że dla ciebie to oczywiste, ale niestety wciąż ludzie kupują foteliki – byle jakie foteliki – żeby nie dostać mandatu za nieprawidłowe przewożenie dziecka w samochodzie. W dzisiejszym wpisie pokażę AXKID DUOFIX, fotelik szwedzkiego producenta, w którym przez kilka miesięcy jeździł starszak, a od pół roku porusza się nasz młodszy syn. 

CO OZNACZA RWF?

Jeśli przy foteliku znajdziesz oznaczenie RWF to znaczy, że jest on przystosowany do przewożenia dzieci tyłem do kierunku jazdy (z angielskiego Rear Way Facing). Do niedawna w ten sposób wożone były dzieci do uzyskania magicznej wagi czyli 9 kg, gdy teoretycznie można malucha przenieść do większego fotelika: 9-18 kg, 9-25 kg lub 9-36 kg. Foteliki RWF uznawane są za najbezpieczniejsze, tyłem do kierunku jazdy można przewozić nawet kilkulatki. Antek jeździł stylem mieszanym w zależności od auta i fotelika, również tyłem do czwartego roku życia.

AXKID DUOFIX

Kiedy wyjeżdżaliśmy do UK postanowiliśmy zmienić fotelik, w którym jeździł Antek. Miał wtedy 1,5 roku. Szukaliśmy fotelika, który można zamontować tyłem i przodem do kierunku jazdy i który wystarczy nam na dłużej niż standardowe 9-18 kg. Po pomoc ruszyliśmy do uznanego wrocławskiego sprzedawcy (osiemgwiazdek.pl). Ja patrzyłam na kolor i wygodę, mąż na cenę, a sprzedawca popatrzył na nas, pokiwał głową i skutecznie namówił na zakup AXKIDa przedstawiając jego zalety.

axkid duofix

AXKID DUOFIX – ZALETY

1. Bezpieczeństwo

Po pierwsze i przede wszystkim dziecko w tym foteliku może długo jeździć tyłem do kierunku jazdy. To niesamowita zaleta, gdy w okolicach 18 kg nie trzeba kupować kolejnego fotelika. Fotelik montujemy tyłem za pomocą ISOFIX, specjalnych zaciskających pasów montażowych oraz nogi stabilizującej, które opiera się na wycieraczce pasażera. Oprócz tego pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Brak ISOFIX? To nie przeszkoda, bo fotelik zamontujecie także za pomocą trzypunktowych pasów.

TUTAJ znajdziecie listę pojazdów wraz z oznaczonymi miejscami, na których można bezpiecznie zamontować fotelik.

2. Wytrzymałość

Nasz fotelik przeżył 4 loty samolotem. Możecie sobie wyobrazić jak są traktowane bagaże i wątpię, by z fotelikiem było inaczej. Wyszedł z tego bez szwanku. Poza tym młody nieraz bardzo intensywnie korzysta z fotelika i nie mam mu pod tym względem nic do zarzucenia (młodemu i fotelikowi ;)).

3. Wygoda

Fotelik ma dosyć długie siedzisko oraz możliwość trzystopniowego odchylenia oparcia. Dzięki temu można go dopasować do samochodu, ale i do dziecka. W tym miejscu zaznaczę, że trzyletni Antek ledwo się mieścił na szerokość i było mu niewygodnie. Nikodem jest drobniejszy, ma więcej miejsca i nie narzeka na komfort podróżowania ;).

axkid duofix 1

4. Możliwość montażu tyłem i przodem

To jest wbrew pozorom istotne. Jestem wielkim zwolennikiem przewożenia dzieci tyłem. Antek jeździł i Nikodem, gdy był mniejszy, też. Montaż przodem przydaje się dla starszego dziecka, ale nie tylko…

Niestety półroczna przerwa w jeździe samochodem sprawiła, że do niedawna w grę wchodziły tylko krótkie trasy przodem do kierunku jazdy. Uważam, że w wyjątkowych sytuacjach jest to lepsze rozwiązanie. Kiedy Niko jeździł tylko z moim mężem i zanosił się od płaczu, łatwiej było do niego dotrzeć kiedy siedział przodem. Poza tym kosztowało mniej stresu kierowcę, który nie widząc duszącego się gilami dziecka mógł spowodować wypadek.

5. Sprawna regulacja zagłówka

Dopasowuje się automatycznie do odpowiedniego miejsca podczas zaciągania pasów pięciopunktowych.

axkid duofix 2

AXKID DUOFIX – WADY

1. Montaż

Montaż jest trudny. Kiedy już ogarniecie jak to robić, jest w miarę prosto, ale może się zdarzyć, że instrukcja nie wystarczy. W odpowiednim montażu powinien pomóc sprzedawca. O ile przodem do kierunku jazdy jest łatwo, tyłem trzeba się chwilę zastanowić, instrukcję przeczytać kilka razy i w razie czego poprosić o pomoc. Instrukcję dostaniecie z fotelikiem, ale można ją też pobrać ze strony.

Fotelik zamontowany tyłem znacznie ogranicza miejsce osobie siedzącej z przodu.

2. Waga

Fotelik waży 17 kg (foteliki RWF są cięższe od fotelików do przewożenia przodem). O ile jeździcie jednym samochodem, waga fotelika w ogóle nie jest wadą. Zaczyna nią być, gdy potrzebujemy fotelik przenieść do drugiego auta lub gdzieś przetransportować.

3. Cena

W tej chwili foteliki AXKID DUOFIX kosztują niecałe 2000 zł. Czy to dużo? W długofalowej perspektywie, cena jest bardzo optymalna, ponieważ dzięki fotelikowi w tym przedziale wagowym unikamy prędkiego kupowania kolejnego modelu. W naszym przypadku w foteliku jeździ już drugi maluch i cieszę się z tej inwestycji.

4. Oparcie

Kiedy zagłówek będzie dosyć wysoko, w oparciu robi się niewygodne wgłębienie. Starszak skarżył się na to miejsce, młodszy jeszcze nie, ponieważ u niego zagłówek jest nisko.

axkid duofix 3

5. Brak regulacji pochylenia oparcia w trakcie jazdy

Pomimo trzystopniowej regulacji oparcia, nie ma możliwości zmiany położenia w trakcie jazdy, kiedy na przykład dziecko zaśnie.

 

Sposób montażu fotelika dopasowujemy do sposobu przewożenia i kierunku montażu fotelika. Fotelik montujemy tyłem na ISOFIX, jeśli dziecko waży do 18kg, powyżej używamy pasów pasażera. Przodem do kierunku jazdy zawsze fotelik montujemy na pasy, ale powyżej 18kg fotelik przypinamy pasami razem z dzieckiem.

Uff to chyba tyle, jeśli chodzi o ten fotelik. Jeśli macie więcej pytań lub wątpliwości, piszcie koniecznie!

 

 

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, zostań ze mną na dłużej!

POLUB FANPAGE SIMPLYANNA

WSKAKUJ DO MNIE NA INSTAGRAM

POLEĆ TEN WPIS ZNAJOMYM UDOSTĘPNIJ